Forum Gotyk-Forum.pl - Gotyckie forum otwartego myśliciela. Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Tawerna   ~   Wampir
Procella
PostWysłany: Pią 9:09, 08 Gru 2006 
La Figlia Della Tempesta
La Figlia Della Tempesta

Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 6265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


No napisz... bo na razie ten wątek to była dyskusja wtajemniczonych, a jednak ja (i przypuszczam, że nie tylko ja) znam w zasadzie tylko nazwę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flameshadow
PostWysłany: Pią 16:09, 08 Gru 2006 
Ciemność
Ciemność

Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wa-wa


hm... ja bym znalazł kogoś kto mnie nauczy grać w Wampira... tos z wa-wy chętny? xO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mordasz
PostWysłany: Pią 18:22, 08 Gru 2006 
Biggus Dickus
Biggus Dickus

Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 2522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poznań


Procella napisał:
No napisz... bo na razie ten wątek to była dyskusja wtajemniczonych, a jednak ja (i przypuszczam, że nie tylko ja) znam w zasadzie tylko nazwę...


No patrz, nie jesteś sama


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Khael
PostWysłany: Pią 10:31, 15 Gru 2006 
Nowopowstały
Nowopowstały

Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z otchłani


Ok, więc napiszę. Miałem małą przerwę ale była ona spowodowana chwilowymi problemami z współpracownikiem neandertalczykiem. Ale nic przejdę do rzeczy:

Wampir Maskarada to jedna z gier fabularnych wydanych w Świecie Mroku przez genialną firmę White Wolf. Gracze wcielają się w niej w postać wampira (zwanego dalej kainitą). Społeczeństwo wampirów żyje w ukryciu, nie dopuszczając by śmiertelnicy przejrzeli tzw Maskaradę, którą nazywamy grę pozorów mającą na celu ukryć społeczeństwo kainitów. System Wampira wbrew pozorom jest trudny, wymagający psychologicznego podejścia, w którym walka między chęcią przetrwania a groźbą utraty człowieczeństwa jest jedna z najistotniejszych cech. W sumie ciężko opisać tak potężny system w kilku słowach Grey_Light_Colorz_PDT_19 Sztywność zasad zależy od mistrza gry czy gra jest stricte fabularna czy oparta na zasadzie storytellingu. W obu przypadkach zabawa jest przednia jeśli gracze traktują to na poważnie i starają się najwierniej jak się da odgrywać własne postacie Grey_Light_Colorz_PDT_19

Chętnych, którzy chcą otrzymać podręcznik gracza tudzież inne przydatne książeczki w formacie pdf proszę na pm Grey_Light_Colorz_PDT_19


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vere
PostWysłany: Sob 2:38, 16 Gru 2006 
Łowca czarownic
Łowca czarownic

Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 1024
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sfera Materii Negatywnej


Wampir hmmm a i owszem ale z przeciwnej strony barykady. *perfidny, wstrętny i wredny uśmiech maluje się na jego twarzy*
Ano z tego powodu że systemem jaki preferuje jest Hunter : Hunted Grey_Light_Colorz_PDT_03
Jednym słowem gram zawsze łowcą wampirów i to ze znamienitej organizacji jaką jest Stowarszyszenie Leopolda.
Czyli kontynuacja Świętej Inkwizycji w czasach wspólczesnych tej samej przez która wprowadzono zasadę maskarady Grey_Light_Colorz_PDT_18


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kara Boska
PostWysłany: Sob 0:19, 13 Sty 2007 
Malk Content
Malk Content

Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 356 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów


Khael napisał:
System Wampira wbrew pozorom jest trudny, wymagający psychologicznego podejścia...


Taak... Kiedyś podkpiwałam z zasad bezpieczeństwa w podręczniku do wampira, ale mają rację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZiP
PostWysłany: Sob 0:25, 13 Sty 2007 
Półmrok
Półmrok

Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ruda Śl.


Nie grałem w to ... ale już sama otoczka mnie wkurza z pewnego powodu Grey_Light_Colorz_PDT_46

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Satrapa
PostWysłany: Czw 0:25, 08 Mar 2007 
Nowopowstały
Nowopowstały

Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Grałem swego czasu bardzo często. Od dawna jednak nie miałem tej przyjemności, ale znalazłem wreszcie narratora. Wolę linie krwi niż klany, ale z klanów najbardziej lubię Tzimisce (choć wolę stary klan niż sabbatników). Co do linii krwi to najwięcej sympatii mają u mnie kiasydzi, ale ostatnio coraz wyższe noty mają u mnie odszczepieńcy salubri i ventrue. Poza tymi liniami krwi lubię jeszcze odszczepieńców Tremerów (zwykłych nie cierpię z powodów ideologicznych). Grałem z WoDa również w Maga, który to system sobie bardzo cenię i miałem kiedyś grać w Changelinga, ale się nie udało. Z nowym WoDem jeszcze nie miałem styczności poza przejrzeniem podręcznika i podręczników do bloodline'ów.
Co do samego wampira to gram jeszcze w karcianą wersję v:tes. Świetna sprawa, bardzo kliatyczna i wymagająca umiejętności od gracza a nie tylko dobrej talii (zdarzyło się co najmniej raz, że poważny turniej wygrał doświadczony gracz, który przed turniejem, na który nie wziął kart kupił tylko starter słabego klanu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koval
PostWysłany: Wto 23:05, 13 Mar 2007 
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków


Miło widzieć przynajmniej kilka osób, które orientują się w temacie Wampira. Pomysł sesji na forum jest bardzo dobry, ale wymagałby dużo czasu od wszystkich grających. Gdyby jednak udało się takową sesyjkę zorganizować, to ja również chętnie bym się na nią pisał.
Prowadzę Wampira od jakichś 2 lat, ale chętnie bym dla odmiany zagrał. Dla osób, które nie bardzo wiedzą o czym mowa, to polecam [link widoczny dla zalogowanych] albo nawet hasło Wampira: Maskarada w Wikipedii. Powinno pomóc zrozumieć temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Procella
PostWysłany: Śro 9:42, 14 Mar 2007 
La Figlia Della Tempesta
La Figlia Della Tempesta

Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 6265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ja gdzieś tam się próbuję przekopywać przez podręczniki, ale czuję się lekko przytłoczona Grey_Light_Colorz_PDT_13 Zresztą niestety pomysłodawca forumowej sesji się tu jakoś ostatnio nie pojawia Grey_Light_Colorz_PDT_13

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koval
PostWysłany: Śro 15:40, 14 Mar 2007 
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków


Nie do końca wiem, jak by taką sesję mozna przeprowadzić (względy techniczne), ale może da się to jakoś wszystko (narracja, drama, opisy etc.) poskładać do kupy.
Co się tyczy podręczników, to praktycznie wystarczy "podstawka", czyli podręcznik główny do Wampira: Maskarady i wydaje mi się, że 3 edycja byłaby najtrafniejszym wyborem, ze względu na najpełniejszy opis większości potrzebnych do gry elementów.

Jeszcze słówko o postaciach: nie chcę się tu rozpisywać jakie to osobniki miało się przyjemność (lub nie) prowadzić, a z jakimi grać, bo co gracz, to inna postać (a czasem kilka), ale generalnie najciekawsze wyniki osiągało się postacią zbudowaną nietypowo i nieszablonowo. Oczywiście ktoś, kto dobrze gra potrafi umiejętnie "zarządzać" wszystkim i każdym, ale proszę sobie wyobrazić np. Brujaha, który odrzucił standardowe zachowania clanmate' ów (bić, bić, bić, a potem zadawać pytania) na rzecz próby zdobycia możliwie największej władzy dla swego klanu (co raczej nie powinno budzić jakichś wątpliwości -vide True Brujah), ale metodą dyplomatycznych zagrywek, szantaży, zastraszeń (koledzy z klanu pomogą...) czy innych "pokojowych" działań. To dopiero sztuka prowadzić wampira, który ma zwiększoną trudność na opanowanie szału, biorącego udział w wielce nerwowym spotkaniu...
Był jeszcze Tzi-mi-sce, który współpracował z policją i jedno i drugie miało z tego korzyści, ale to już inna historia Grey_Light_Colorz_PDT_11 To są przykłady z życia (tudzież nie-życia) wzięte i mógłbym nawet na poczekaniu wymyślić nowe. Prawdę mówiąc Wampir jest systemem na tyle elastycznym, że można grać niemal KAŻDYM i robić niemal WSZYSTKO. Po raz kolejny udowodniłem sobie (a może i kogoś przekonałem?), że przesiadka z fantasy na gothic-punk może być kompletnie nowym, bywa, że lepszym doświadczeniem, niż mogłoby się z początku wydawać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kara Boska
PostWysłany: Nie 0:22, 18 Mar 2007 
Malk Content
Malk Content

Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 356 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów


I własnie takie kombinowanie, niuanse, pokrętne zawiłości w Wampirze są najpiekniejsze Grey_Light_Colorz_PDT_03

Nie mogę wyzbyć się maniery dawania postaci czegoś od siebie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kara Boska dnia Pią 18:56, 31 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koval
PostWysłany: Nie 0:24, 18 Mar 2007 
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków


Gdyby ktoś miał jakieś pytania dot. systemu chętnie pomogę. Nie jestem jakoś super obeznany ze wszystkimi dodatkami jakie wyszły (chociaż mam je na stanie), ale jakby co, to postaram się coś niecoś wyjaśnić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nieszczęście
PostWysłany: Śro 0:39, 09 Maj 2007 
Zachód Słońca
Zachód Słońca

Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa


Swojego czasu grałem w Wampira sporo, najlepiej się czułem jako Toreador. Chcecie organizować tu sesję, przez forum? Trudno mi to sobie wyobrazić. Już chyba lepiej przez konferencje na GG, wszystko będzie w czasie rzeczywistym, nie będzie żadnych dziwacznych obsuwów.
Chociaż jak dla mnie to też nie byłoby to samo, wydaje mi się że w tym systemie najważniejsza jest interakcja między graczami i to jak na siebie wzajemnie reagują, na mowę ciała, na gesty... To jest właśnie w wampirze piękne.

Cytat:
ale proszę sobie wyobrazić np. Brujaha, który odrzucił standardowe zachowania clanmate' ów


Kiedyś brałem udział w sesji w której ja i dwie inne osoby byliśmy Filozofami Brujah, resztkami odłamu klanu niedotkniętego przez szał, mającym swoje korzenie w przeszłości. Naszym zadaniem było dociec jak do tego doszło i czy jest możliwość usunięcia szału z całej linii krwi Brujah. Niesamowicie dobrze przemyślaną historię stworzył mistrz, klimat świetny, palce lizać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mary_Rose
PostWysłany: Nie 9:25, 20 Maj 2007 
Ciemność
Ciemność

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Jeśli jest ktoś chętny na sesje Wampira w kujawsko-pomorskim to forumujemy nową drużyne.
Ogólnie teraz planowany jest sabbat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 4 z 8
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Forum Gotyk-Forum.pl - Gotyckie forum otwartego myśliciela. Strona Główna  ~  Tawerna

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach